Gode foto løfter din bedrift!

De siste årene har vi sett flere trender, og stiftet på bakgrunn av dette Vizpro Fotobyrå. Jeg skriver her litt om disse, slik at du som leser dette kan forstå mer av hvordan vi tenker som vi gjør.

Profilering av bedriften

Den første tydelige trender er at en bedrift som stiftes i dag, eller som ønsker å overleve, må vise seg frem fra sin beste side – og dette innebærer i økende grad gode foto.

Dette kan være alt fra portretter av ansatte til bilder av lokalene, eller produktbilder både i studio og ute på location med modeller.

Mange firmaer arrangerer også eventer i løpet av et år, eller deltar i andres – og dette gir nok en mulighet til å profilere seg med god fotografi, eksternt så vel som internt.

Selv om det kan virke enkelt å få til bilder som er av akseptabel kvalitet, så vil vi alltid kunne vise deg forskjellen – og da særlig på de mer krevende områdene der lang erfaring teller.

Et av disse er for oss prosess og miljøbilder. Kanhende et ukjent begrep utenfor fotografstanden, så det krever en forklaring:

Jo mer abstrakt og lite håndgripelig et yrke eller virkeområdet til et firma er, jo mer utfordrende blir det å fotografere. Hvordan viser vi for eksempel forskjellen mellom to advokater, der den ene driver med familiesaker og den andre kontraktsrett?

Eller hvordan ville vi fotografert et konsulentfirma som driver med patentrett?

Disse tingene løser vi som profesjonelle fotografer ved å inngå en dialog med kundene våre, og da særlig ved å bruke verktøyene våre for å lage tydelige bildebriefer før selve jobben starter.

Jo vanskeligere det er å vise med foto hva din bedrift leverer, jo bedre liker vi utfordringen!

Stykkevis bestilling og egenkontroll

Den andre trenden går på hvordan bedrifter benytter sine underleverandører.

Der det før var vanlig å finansiere større prosjekter som man deretter overlot til reklamebyrå, så velger flere og flere bedrifter nå å bestille de enkelte elementene selv. Dette kan gjelde alt fra websider, design og tjenester som Adwords-konsulenter – eller god foto fra oss.

Særlig oppstartsbedrifter har behov for å få tilgang til profilering eller branding i en tidlig fase, og sterk foto av høy kvalitet gir et robust utgangspunkt.

Det kan være lett å tro at man kan klare seg med stockfoto, men selv om dette er rimelig så vil det bryte med den første trenden – man blir fort betraktet som et firma som ikke er helt seriøst, eller som tør å satse på seg selv.

En sentral del av vår forretningsidè er derfor å levere unike foto til enhver bedrift som ønsker et unikt utgangspunkt, og samtidig gjøre dette på en systematisk måte.

 Egen erfaring fra forretningsdrift og oppstart

Alle faste partnere og ansatte i Vizpro har selv startet opp eget firma, eller sammen med andre – noen av oss opptil flere ganger.

Vi har derfor en god porsjon forståelse for hva som kreves for å fremstå som både pålitelig og tydelig, særlig når man er liten og skal sloss med de som er større om kunder.

Dersom du kommer til oss for foto til din bedrift så håper vi derfor at du føler du kan snakke direkte med oss om hvordan vi skal få frem nøyaktig det du står for og vil tilby verden!